6 Ocak 2010 Çarşamba

AŞKA RUHUNU KAT – SOUL KITCHEN

Nasıl olsa izleyeceksiniz; Fatih Akın’ın son filmi Soul Kitchen’ı kaçırmanız kadar talihsizce bir şey olamaz. Yurtdışında doğup-büyümesinden faydalandığımız medar-ı iftiharlarımızdan biri olan Fatih Akın, çok sade bir şekilde yaşamdan harika bir kesiti çok eğlenceli bir sinema şöleni halinde kucağımıza sunuvermiş. Filmin konusunu, ne olduğunu, ne yaptıklarını zaten herkes yazdığı için bir kez daha burada hepinizi baymanın anlamı yok. Mutlaka izleyin diyorum, yaşamda eğer yolunuzu kaybettiğinizi hissediyorsanız, hep tersliklerin sizi bulduğunu düşünüyorsanız, izleyin ve hayatın içindeyken nasıl ‘saplandığımız’ konular yüzünden başımızı kaldıramadığımızdan hayatımızın değerini kaybediyoruz, görün.
Zaten filmin afişinde John Lenon’un meşhur sözü “Hayat, sen başka planlar yaparken başına gelenlerdir” diyerek her şeyi özetliyor. Fakat, filmden öte benim burada paylaşmak istediğim bambaşka bir konu var. Yıllar evvel bir arkadaşım o zaman çalıştığımız gazeteye nefes nefese gelip “Gülden sana çok enteresan bir şey söyleyeceğim’ demişti. Beni kolumdan tuttuğu gibi bilgisayarın başına oturtmuştu. Astroloji ve evrensel olaylara (!) çok ilgim olduğunu bildiği için bana müthiş bir hediye sunmak üzere olduğunu anlamıştım. Bir internet sitesinde Fatih Akın’ın doğduğu gün ve saatini bulmuş. Sayfayı açtığı an hepimizden bir anda bilgisayar ekranına doğru hızlı bir yaklaşım ve aynı ayna ‘nasıl yani?’ cümlesi çıkıvermişti.
Evet işte şimdi burada yazacaklarım da, benim kendimle ilgili, kontrolüm dışında gelişmiş olan doğum anımla ilgili gurur duyduğum konudur. Her zaman övünürüm, Fatih Akın yurtdışında ödüllere boğuldukça, züğürt tesellisi şeklinde böbürlenerek müthiş keyif alırım. Çünkü Fatih Akın ile doğum günümüz ve saatimiz aynıymış! Tek fark onun Hamburg benimse İzmir paralel ve meridyeninde doğmuş olmamız! Öyle aynı gün deyip geçmeyin, nasıl benim kimlik kartımda 25 Ağustos 1973 yazıyorsa, Fatih Akın’ınkinde de 25 Ağustos 1973 yazıyor; eeee her baba yiğide nasip olmaz bu büyük şans, di mi? Bırakın da her zaman övüneyim! Kimlik kartının dışında, evimde her zaman kahkaha malzemesi olan fiziksel benzerlik ise ayrı bir konu. Geçen gece Okan Bayülgen’in Disko Kralı’na katılan Fatih Akın’ı izlerken, biz gülmekten tabii ki tam olarak izleyemiyorduk. Bir ara sanki ben bakıyorum gibi bir bakış yakaladık. Ve programın bitiminde, 18 yıllık dostum her şeye damgaya vuran sözü ortaya koydu; ‘Sanırım Allah o gün doğan herkese aynı kara gözü, kaşı, saçı ve çılgınlığı vermiş’ dedi. Ne yapayım şimdi ben? Tabii ki bu kadar büyük cesarete ve başarıya sahip ve artık dünyaca ünlü sinemacının sırtından kendimce prim yapayım di mi? Şaka bir yana, Fatih Akın ve onun gibi adamlar çok önemliler. Oturduğunuz yerden size aynayı tutuyorlar. Hiçbir ağdalı dil, özenti kamera hareketi, üst düzey dil kullanacağım da kendimi kanıtlayacağım kaygısı-egosu gütmeden, ‘buyrun arkadaşlar gerçek budur’ diyorlar. Çok da iyi yapıyorlar. Ellerine sağlık.
Aşka Ruhunu Kat demiş Fatih Akın son filminde.......
Çok iyi demiş........
Kat artık aşka ruhunu......
Koy ruhunu masaya, çek salt bedenini, bırak yağlı olsun hafif buruşmuş olsun boşver sen ruhunu kat aşka.......
Hayatın tadı tuzu olsun aşkında yaşadıkların; bazen acı biberli günler, bazen turşu gibi ekşi geceler. Bazense baldan tatlı anlar ama yeter ki aşka ruhunu kat............
Yemeğin malzemeleri nasıl tek başına bir şey ifade etmiyorsa, ‘tadı’ için birbirleriyle katılıp karıştırılıp pişirilmesi gerekiyorsa, sen de bul senin tarifinin diğer gerekli malzemesini............
Kaç paraya aldığının bir değeri olmasın o malzemelerin, bırak para senin gölgen olsun sen aşkla coşarken.........
Asıl olan aldığın zevk olsun ki, bolluğun zirve yapsın
Hayatında bir kez olsun parayı, pulu, işsizliğini, sigortasızlığını, kredi kartı borçlarını düşünme ve bu dünyaya NEDEN GELDİĞİNİ ANIMSA............
Bazen acı olsun bazen tatlı olsun ama ruhu olsun.................
Bazen tuzlu olsun, bazense tuzsuz ama kendi ellerinle yaptığın, emek harcadığın ‘ev yapımı’ olsun........
AŞKA RUHUNU KAT Kİ; ARTIK RUHUNDA AŞIK OLSUN............


NOT: Fatih Akın ile Adam Bousdoukos’un birlikte NTV’de yemek pişirdikleri programı izlerken bir şeyi çok net fark ettim. İkisi de çok eğleniyorlardı, sanki yaşadıkları birikimlerden çıkmıştı Soul Kitchen’ın senaryosu. Bunu düşündüğüm an öğrendim ki, ikisi de liseden bu yana çok yakın arkadaşlarmış. Eeee dedim 18 yıllık dostuma dönerek, hayatta tesadüf diye bir şey yoktur, eğer ben Fatih Akın ile aynı gün doğduysam kesin bu Adam Bousdoukos da seninle aynı gün doğmuştur. Ve Allah da sizin doğduğunuz gün aynı saçları ve fiziği vermiş! Benimki hemen internetin başına geçti ve çığlığı bastı! Tabii ki bingoydu; Adam da benim kanka gibi kova burcuydu!!! Hayat, gerçekten de sen başka planlar yaparken başına gelenlerden ibaret.......................

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder